Veelgestelde vragen

Gratis verzending vanaf €75,-

Gratis verzending bestaat niet natuurlijk, maar voor Pluche fans betaal ik graag de verzendkosten!

Duurzaam materiaal

Alle garens bij Pluche zijn gemaakt van 100% natuurlijke en/of gerecyclede materialen.

Happy Handwerk

Handwerken is goed voor je mentale gezondheid! Het is stress verlagend en helpt tegen geheugenverlies.

Persoonlijke service

Heb je vragen over een product? Twijfel je welk garen te kiezen? Ik ben persoonlijk te bereiken via WhatsApp!

pluche webshop katoen

Bestellen

Je kan het product kopen – daarna bestel ik het voor je bij de leverancier. Het kan voorkomen dat een product bij mij niet op voorraad is. Als kleine, duurzame onderneming leg ik namelijk geen bulk voorraden aan. Nabestellingen hebben een levertijd van gemiddeld een week. 

Heb je vragen over de voorraad of levertijd van een product voordat je wil bestellen? Neem gerust contact met mij op.

Mocht de leverancier niet kunnen leveren, dan neem ik telefonisch of via e-mail contact met je op om een passende oplossing te vinden.

Natuurlijk! Je mag altijd binnen 14 dagen je bestelling retour sturen.

Het product moet met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Het aankoopbedrag incl. verzendkosten worden vergoed. De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

Laat mij even weten wanneer je iets wil retourneren door het formulier hieronder – onder het kopje ‘Retourneren’ – in te vullen.

Jouw bestelling is pas definitief als de betaling is geslaagd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging.

Heb je geen mail ontvangen? Controleer bij jouw bank (of bijvoorbeeld je PayPal account) of de betaling daar is afgeschreven. Is de betaling wel geslaagd, maar heb je toch geen mail ontvangen? Check even de spam-box van jouw mailbox of de mail daarin beland is.

Is dat ook niet het geval? Dan kan het zijn dat je een tikfoutje in het e-mailadres hebt gemaakt. De mailserver van Pluche kan dan de bevestigingsmail niet verzenden. Neem bij twijfel even contact met mij op. Ik kijk graag even met je mee!

Bij Pluche kan je snel en veilig betalen via betalingsverwerker Buckaroo. Hierdoor kan je op de volgende manieren betalen:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Creditcard (Visa, MasterCard, American Express en Maestro)
  • Bancontact
  • Achteraf betalen via Riverty (AfterPay)
  • Achteraf betalen via Klarna
  • Bankoverschrijving

Verkeerde kleur besteld? Ben je nog iets vergeten? Geen paniek!

Neem even contact met mij op. Dan kijken we samen naar je bestelling. Op openingsdagen kan je mij het snelst bereiken door te bellen: 085 00 41 838.

Op dagen dat de winkel gesloten is, kan je mailen naar info@wolwinkelpluche.nl. Dan neem ik na het weekend contact met je op.

Verzenden

Voor bestellingen boven €75,- reken ik geen verzendkosten.

Bestel je onder dit bedrag, dan geldt een standaard verzendtarief van €6,95 binnen Nederland.

 

Bestellingen geplaatst op openingsdagen (vrijdag en zaterdag) vóór 15.00 uur, breng ik op dezelfde dag naar het postkantoor – indien alle producten op voorraad zijn. Wanneer je pakket is verstuurd, ontvang je een Track & Trace via e-mail om je pakket te kunnen volgen.

PostNL bezorgt pakketten op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. Zij bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat ik het heb afgeleverd bij het postkantoor. De levertijd van jouw pakket is dus 1-2 werkdag(en).

Heeft jouw pakket vertraging opgelopen? Via de Track & Trace word je hiervan op de hoogte gebracht.

Jazeker! Bij het afrekenen van je bestelling kan je onder ‘land/regio’ België selecteren.

Voor het verzenden van pakketten naar België geldt gratis verzending boven een bestelwaarde van €100,-. Voor bestellingen onder dit bedrag geldt een standaard verzendtarief van €9,99,-.

De pakketten van Pluche worden zoveel mogelijk verzonden met PostNL. In mijn ervaring is deze vervoerder het meest betrouwbaar. Bovendien werkt PostNL actief aan de verduurzaming van hun bedrijf – voor zowel mens als milieu.

Retourneren

Wil je graag jouw bestelling retourneren? Dat kan onder de volgende voorwaarden:

Je hebt 14 dagen om de bestelling te annuleren en het retour aan te melden. Laat mij even weten wanneer je iets wil retourneren door het formulier hieronder in te vullen of door te mailen naar info@wolwinkelpluche.nl.

Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om de bestelling retour te sturen.

Vervolgens stort ik binnen 14 dagen na aanmelding het orderbedrag inclusief verzendkosten terug.

Het product moet met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Het aankoopbedrag incl. verzendkosten wordt vergoed. De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan ik deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is

Laat mij even weten wanneer je iets wil retourneren door het formulier hieronder in te vullen of door te mailen naar info@wolwinkelpluche.nl.

Je mag het pakket retour sturen naar:

Pluche Wol en Garens
Ter Spijtstraat 1
2023 WM Haarlem

Liever zelf komen brengen? Geen probleem. Je kan langskomen in de winkel om je pakket terug te brengen.

Retourformulier

Vragen over Pluche

Ja, dat kan! De winkel zit in de kas op het stadspark Haarlemmer Kweektuin.

Bezoekadres:
Kleverlaan 9
2023 JC
Haarlem

Een uitgebreide routebeschrijving vind je via deze link.

 

‘Duurzaamheid’ is een breed begrip. Voor Pluche betekent ‘duurzaam garen’ dat de garens zijn gemaakt van 100% natuurlijke en/of gerecyclede materialen. Daarnaast werk ik enkel samen met leveranciers en merken die duurzaamheid tot hun core business beschouwen.

Pluche is zo transparant mogelijk over het maakproces van alle garens. Welke materialen zijn er gebruikt? Waar is het garen gesponnen en geverfd? Welke certificaten draagt het garen?

Zo kan jij zelf kiezen.

Ik vind het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over de producten en service van Pluche. De beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur. WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier. De klanten van Pluche worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

Pluche is een eenmanszaak en wordt gerund door Myrthe Krom – een kunsthistoricus met een passie voor handwerken. Met Pluche deel ik mijn liefde voor de kunst van het ambacht met duurzame, eerlijke materialen.

Via e-mail, bellen en WhatsApp. Je kan ook langskomen in de winkel in Haarlem. Meer informatie vind je op de contact pagina.

Typ hier en druk daarna op Enter om te zoeken

De waardering van wolwinkelpluche.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.9/10 gebaseerd op 75 reviews.